Industrinätverket

Förpackningar

Nya förutsättning för restaurangerna att nå ut med sitt varumärke när take-away går via budföretag

Vi på Industrinätverket fick besök av ett intressant bolag häromdagen.

Vi har under många år sett en trend med ökande take-away. Vi köper helt enkelt mer hämtmat. I samband med covidpandemin och dess restriktioner formligen exploderade branschen och budfirmor som Foodora, Uber Eats, Bolt Food och Wolt fick ordentligt fotfäste. Genom smidiga beställningar via app hade plötsligt kunderna tillgång till ett gigantiskt utbud av mat från flera leverantörer.

Restaurangerna landade i en ny verklighet. Kunder besökte inte längre lokalerna och det blev svårt att bygga upp både varumärke och kundrelation. Ett naturligt sätt att knyta till sig och stärka banden till kunden blev förpackningen. Parallellt med detta har vi också sett ny lagstiftning i förpacknignsindustrin där det ställs allt större krav på miljövänligt material där plastförpackningar förbjuds eller beskattas hård. För att möta dessa nya utmaningar har Smartförpackning specialiserat sig på att tillsammans med kunden ta fram miljövänliga och starkt varumärkesanpassade förpackningar

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *